söndag 10 november 2013

Bloggstart

Idén till den här bloggen kom i somras när Pierre Unge och jag åkte och tittade på en gåsgam vid Havgårdssjön. Pierre berättade att han brukade skriva ned en text om varje nytt kryss han fick och jag kände att det skulle vara kul att ha ett arkiv att gå tillbaka till där man kan läsa om omständigheterna när man fick sina kryss. Inte för att jag egentligen har några imponerande listor idag men målet med den här bloggen är att hänga med tills jag når 300 kryss på sverigelistan (vilket ju inte är så imponerande idag) och 200 kryss på tomtlistan (vilket är något bättre...).

Efter att jag började tänka tanken att ha en blogg om fåglar och fågelskådning, med speciell inriktning på Sverige- och tomtkryss så har det ändå gått en tid utan att jag har satt igång någonting. Men så bestämde jag mig förra gången jag fick in en art på tomtlistan (ägretthäger) att nästa gång jag får in en art på någon av listorna så skall jag sätta igång. Idag var det alltså dags och det var den så tunga arten svartmes (...) som startade det hela. Mitt 178e tomtkryss och en väntad art, får jag ju säga..

Vid start av denna bloggen har jag då 178 + 259 kryss så minst 63 inlägg borde jag få till. :-) Förmodligen (eller kanske snarare förhoppningsvis) så kommer jag att hinna skriva ibland i övrigt också, när jag har haft någon rolig eller intressant upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar